Renault Megane Coupe – Cabrio

Wielka Brytania to piękny kraj, wiosna tam panuje długo i wybucha już w lutym gdy w Polsce panuję jeszcze Pani Zima. Wszędzie jest zielono, żonkile przez nikogo nie zrywane rosną dosłownie wszędzie. W każdym parku. Przy ulicy i na rondach. Widok zapiera dech w piersiach, słońce przygrzewa coraz mocniej więc coraz więcej aut jeździ z odsłoniętym dachem. Chociaż Anglia to kraj wiecznego deszczu  bardzo dużo Anglików ma kabriolet  w swoim garażu. Pewnie luba czuć wiatr we włosach jadąc świetną drogą na autostradzie. Gdy zobaczyłem mijającego mnie Renault Megane Coupe- Cabrio III w kolorze Pearlescent White postanowiłam się jemu bliżej przyjrzeć , bo to bardzo dobrze prezentujący się samochód. 🙂

III generacja produkowana jest od 2008 roku, model z 2012 roku przeszedł mały facelifting ledwo zauważalny. Silnik przy zmniejszonej pojemności posiada większą moc. Model sprzedawany jest aż w w 8 wersjach wyposażenia: Generation, Authentique, Expression, SL Color Edition, SL Exception, Dynamique, Privilege (sprzedawana w Polsce), Bose Edition. Tak zwane hard-topy czyli kabriolety z twardym dachem zyskują coraz większe uznanie pozwalając eksploatować samochód przez cały rok. Materiałowe dachy nie zawsze nadawały się do jazdy podczas większych opadów śniegu lub deszczu, materiał przepuszczał także zimno i hałasy z zewnątrz.

Duża panoramiczna szyba przednia daje doskonały widok. Dach wykonany z przydymionego szkła składany elektrycznie w około 21 sekund poprzez wciśnięcie i przytrzymanie przycisku na konsoli centralnej, komunikat dźwiękowy informuję nas o zakończeniu składania dachu . Jadąc przy schowanym dachu chroni nas siatka zapobiegająca zawirowaniom powietrza, która powyżej 90 km na godzinę kierowcę i pasażera przed dużymi zawirowaniami powietrza(przy siatce możliwa jazda tylko 2 osób),  oraz szyba przeciwwiatrowa, która chroni od 50 do 90 km na godzinę przed zawirowaniami w kabinie. Dodatkowa funkcja zwana SHORT DROP pozwala na dokładne domknięcie szyb poprzez podniesienie szyb o kilka milimetrów i wsunięcie ich w górną uszczelkę dachu oraz słupka, minimalizuję to hałasy i szumy zewnętrzne.

Czujnik deszczu w przedniej szybie automatycznie włącza je dopasowując ich prace do natężenia opadów. Wnętrze wykonana z dobrych jakościowo materiałów, wskaźniki analogowo-cyfrowe. Obrotomierz jest analogowy, prędkościomierz cyfrowy, świetnie widoczne kolorowe wskaźniki regulatora-ogranicznika prędkości. Za dodatkową opłata nawigacja CARMINAT TOMTOM LIVE, bardzo prosta intuicyjna obsługa, duży kolorowy wyświetlacz czytelnie pokazuję wszystkie informacje. Specjalny joystick pozwala na bezpieczne korzystanie z nawigacji podczas jazdy samochodem. Zamiast zwykłego kluczyka właściciel dostaję kartę HANDS FREE, pozwala ona otworzyć drzwi i włączyć samochód bez wkładania karty do czytnika. Po odejściu od samochodu nie ma potrzeby szukania karty, auto blokuję się automatycznie. Schowek w desce rozdzielczej 9 litrowy automatycznie blokuje się wraz z zamknięciem samochodu.  Lusterka składane i sterowane elektrycznie, eleganckie tyle światła LED oraz przednie Bi- xenony podkreślają styl Renault. Linia nadwozia prezentuję się na pierwszy rzut oka dość niezgrabnie, jednak przy bliższym poznaniu zaczyna się podobać nawet najbardziej wybrednemu kierowcy.  Silniki benzynowe do wyboru:

  1. 1.6 16V 110 wraz z 6-skrzyniową skrzynią biegów.
  2. 1.4 16V TCe 130 wraz z 6 skrzyniową skrzynia biegów (bardzo dobre osiągi przy masie własnej i całkowitej samochodu)
  3. 1.6 16 V 140 wraz z bezstopniową skrzynią biegów CVT – najbardziej polecany silnik renault, jedyny minus to sporo wyższa cena.

Bezstopniowa skrzynia to nic innego jak nieprzerwana zmiana wielu przełożeń czyli silnik uzyskuję optymalne warunki do pracy pod względem prędkości obrotowej i obciążenia. Tradycyjna skrzynia biegów w której możliwość dostosowania pracy do warunków jazdy jest ograniczona liczbą przełożeń, nie pozwala na uzyskanie optymalnych prędkości obrotowych silnika również w fazie przejściowej na co pozwala bezstopniowa skrzynia biegów dzięki zastosowaniu dwóch kół pasowych połączonych ze sobą stalową taśmą.

Bagażnik jest dość pojemny zważywszy na mechanizm zamykania dachu, 211 dm3 wystarczy aby zapakować najpotrzebniejsze rzeczy, nowością jest automatyczny system zamykania bagażnika który pozwoli nam bez najmniejszego wysiłku zamknąć tylna klapę

Przy wyborze tego samochodu warto pamiętać, że jest to samochód nastawiony na 2 osoby, z tyłu ilość wolnego miejsca jest znikoma. Przewożenie dwóch dorosłych pasażerów na dłuższą metę jest męczące i niewygodne, wygodniej jest traktować tylną kanapę jako miejsce na dodatkowy bagaż. Skoro najwygodniej jest dla dwóch osób klientela chcąca kupić samochód troszkę maleje, jednak ten model będzie przodował w sprzedaży pomimo wysokiej ceny jak i w Polsce tak i na Wyspach.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tapicerka samochodowa
Tapicerka samochodowa – renowacja i wymiana

Tapicerka samochodowa i karoseria – to dwa pierwsze elementy samochodu, które przyciągają wzrok. Nie stanowi tajemnicy, że im samochód bardziej...

Zamknij