Opel Adam

Dziś napiszę parę słów o nowym dziecku Opla- na imię mu Adam, nazwa nawiązuję do założyciela marki Adama Opla. Choć jak patrzę na niego to widzę ogromne podobieństwo do Fiata 500, w pierwszej chwili w ogóle myślałem, że jest to nowa wersja Fiata 500. Maluszek produkowany jest od 2012 roku, projekt wykonał Darren Luke nawiązując do stylistyki retro. Najmniejszy z produkowanych samochodów Opla.

Największą zaletą tego samochodu jest całkowita personalizacja modelu przez właściciela. Polega ona na wyborze koloru nadwozia, dachu oraz dodatków wnętrza. Dach jest wyraźnie oddzielony od reszty nadwozia dlatego opcja pomalowania go na inny kolor jest wręcz obowiązkowa. Opel ADAM zdobył nagrodę Red Dot (wyróżnienie w dziedzinie designu) , tytuł „wzornictwo produktu” w kategorii „Motoryzacja i Transport” bardzo ucieszyło twórców Opla. Auto posiada aż 61 000 wariantów nadwozia i prawie 82 000 wariantów wykończenia. Dodatkowo producent oferuje 6 kolorów lakieru nadwozia z opcjami trzech kolorów dachu, aż 31 wzorów felg i kołpaków oraz różne warianty podsufitki z diodowym oświetleniem. Wszystko to sprawia, że model Adama można stworzyć jednej jedyny, którym tylko my będziemy jeździć. Nagroda Red Dot przyznawana jest już od 1955 roku, Opel na swoim koncie ma już czwartą, wcześniejsze modele które otrzymały nagrodę to: Insignia, Astra GTC, Astra Sports Tourer.

Silniki dostępne to:
– 1.2 Ecotec 70 KM
– 1.4 Ecotec 87 KM
– 1.4 Ecotec 100 KM.
W Polsce za wersję podstawową z silnikiem 1.2 Ecotec 70 KM trzeba zapłacić od 42 900 zł, porównywalnie do ceny Fiata 500 oraz Opla Corsy. Fiat 500 ma teraz bardzo groźnego przeciwnika, ADAM chcę zawalczyć o uwagę poprzez przyjazne wnętrze, którym można wyrazić swoje własne JA.
Standardowe wyposażenie Opla jest całkiem bogate:
– przyciemniane tylne szyby.
– elektryczne szyby z przodu.
– lusterka sterowane elektrycznie.
– elegancki wyświetlacz między tarczami zegarów.
– elektrycznie wspomaganie kierownicy z miejskim przełącznikiem „City” w czasie jazdy po mieście.
– klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia.
– wspomaganie ruszania pod górę: system HSA.
– poręczny haczyk w bagażniku na powieszenie torby i nie tylko.
– ABS + system ESP.
– zamek centralny zdalnie sterowany oraz immobiliser.
– Kanapa tylna składana na płasko i dzielona na pół.
– system ISOFIX pod fotelik dziecięcy na tylnej kanapie z obu jej stron.
Jak widać niby maluszek a drzemie w nim potężna siła, myślę że będzie to sukces tej wiosny i lata na naszych drogach.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tapicerka samochodowa
Tapicerka samochodowa – renowacja i wymiana

Tapicerka samochodowa i karoseria – to dwa pierwsze elementy samochodu, które przyciągają wzrok. Nie stanowi tajemnicy, że im samochód bardziej...

Zamknij