Ford Explorer

Od roku 1998 Ford w Polsce oferował samochód terenowy – Explorer. Pojazd ten proponowany był w jednej wersji silnikowej – z jednostką benzynową (widlastą) 4.0 V6.

Ford explorer to duże auto, projektanci w przypadku tego pojazdu sprawę postawili jasno – nie jest to rekreacyjna zabawka ale niemalże wóz bojowy, o dużych możliwościach, nie tylko jeżeli chodzi o wielkość wnętrza ale i trakcyjne własności. W zasadzie to typowo męski samochód, którego designe jest agresywny zwłaszcza jeżeli chodzi o przód, został osadzony na dużych kołach.

Do kufra można dostać się otwierając drzwi tylne albo jedynie szybę, która jest uchylana do góry. Wspięcie się na stopień tylnego zderzaka ułatwi nam wcięty w nim schodek. Na progach zamontowane zostały ochronne nakładki, wieczorem światła pod lusterkami przy otwartych drzwiach otwierają wejście do samochodu. Kiedy otworzymy pilotem drzwi, w środku zapali się światło i zgaśnie po zamknięciu samochodu.

Jak można się domyślać, wnętrze samochodu jest przestronne, co wynika także z rozmiarów auta i pięć osób będzie czuć się w nim swobodnie. Kufer jest duży, nawet jeżeli nie złożymy tylnej kanapy, która jest dzielona asymetrycznie. Ford Explorer posiada największą w swojej klasie pojemność przestrzeni bagażowej – 1.205 litrów (przy złożonych fotelach 2.310 l).

W zależności od wersji, standard wykończenia wnętrza może podnosić skórzana tapicerka (jest w opcji) i elektryczne sterowany szyberdach (także w opcji). Pasażerowie na pewno będą zadowoleni z komfortu jazdy, oraz wygodnych siedzeń. Montowaną seryjnie elektryczną regulację ustawienia mają przednie fotele, kierowcy oraz pasażera – przesuwane do przodu i do tyłu, a także ustawianie wysokości siedziska i elektryczną regulację podparcia lędźwiowego. Pomimo regulacji wysokości i wszechstronnej regulacji fotela kierowcy narzekali na to, że trudno jest przyjąć wygodną pozycję za kierownicą (przypuszczalnie wiąże się to z wyprofilowaniem fotela..)

Kabinę Explorera wykończono porządnie. We wnętrzu także dominuje męski projekt, bez „ozdóbek”. Podłokietniki, drzwi oraz deska rozdzielcza wykończone zostały miękką skórą. Charakterystycznym elementem kokpitu jest umieszczona przy kierowcy dźwignia zmiany przełożeń automatycznej skrzyni biegów, co w samochodach znanych u nas raczej spotykane nie jest. Osłony są podwójne i pozwalają dobrze zabezpieczyć się przed słońcem. Powiewem luksusu są podświetlone lusterka, które umieszczono w owych osłonach.

Ford explorer

Pomiędzy fotelami przednimi umieszczony został duży schowek na kasety, razem z pokrywką, która spełnia rolę podłokietnika, poza tym są także uchwyty na kubki, natomiast w kabinie brakuje schowków na małe przedmioty, przede wszystkim dlatego, że kieszenie umieszczone na drzwiach są płytkie.

Samochód napędzany jest 4-litrową jednostką o widlastym układzie cylindrów (V6), o mocy 205 koni mechanicznych, silnik ten rozpędza auto do 100 km/h w 11 sekund. Można to uznać za dobry wynik, zwłaszcza, że pojazd waży prawie 2 – tony.

Silnik jest dobrze wyciszony, natomiast wyraźnie go słychać, kiedy przydepniemy gaz, wtedy pojawia się charakterystyczny pomruk. Jednostka napędowa jest elastyczna i mocna, jednak wadą tego silnika jest zdecydowanie zbyt duże zużycie paliwa. Na trasie auto pali około 15 litrów benzyny, natomiast w cyklu mieszanym aż 19 litrów.

5 – stopniowa przekładnia automatyczna, elektronicznie sterowana i „inteligentna”, przystosowuje się do stylu jazdy kierowcy, co oznacza, że nie istnieje problem gwałtownego przyspieszania, jeżeli trzeba szybko wyprzedzać na ruchliwej drodze, wciśnięcie pedału gazu w sposób gwałtowny spowoduje redukcję do najniższego biegu i samochód wręcz wyrywa do przodu.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
18 edycja DNI JAPONI

Wraz z  SKN Gospodarki i Kultury Japońskiej i z SKNem Motoryzacji serdecznie zapraszamy na XVIII edycję DNI JAPONI , wydarzenie...

Zamknij