BMW 520d xDrive

Jak można ocenić poziom zaawansowania technicznego konkretnego pojazdu? Z pewnością na wiele sposobów. Można zwracać uwagę na umiejętność łączenia wymagań klientów, które teoretycznie są sprzeczne, albo brać pod uwagę liczbę nowinek technicznych jaka jest w nim dostępna.

Jakby „piątki” nie ocenić, wypada ona świetnie w obu tych kwestiach. Ciekawostką jest fakt, że nie imponuje w tej gamie sportowa wersja M5. Dużo większe wrażenie robią możliwości bardziej „przyziemniej” odmiany – chodzi o 520d. Szczególnie wersja xDrive. Gama BMW serii 5 złożona jest z 19 wersji, i tak bazowa 518d kosztuje 173 900 zł, zaś topowa M5 to już koszt potężny – 480 500 zł. BMW 520d xDrive jest jedną z najtańszych „piątek”, bowiem kosztuje 203 900 zł.

Ta wersja ma pod maską silnik diesla 2,0 o mocy 184 KM oraz momencie obrotowym 380 Nm, natomiast za przeniesienie mocy na koła odpowiedzialny jest w niej 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a także napęd 4×4 xDrive. Pozornie wydawać się może, że dwulitrowy motor w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów nie będzie w stanie zapewnić ciężkiemu pojazdowi, który wraz z kierowca waży aż 1,8 t, wystarczających osiągów. Samochód osiąga 100 km/h w ciągu 8,1 sekund. Mniej więcej w okolicach 140 km/h przyspieszenie nie jest już tak imponujące, chociaż auto i tak zupełnie sprawnie nabiera prędkości. Jeżeli maksymalnie wciśniemy pedał gazu w kabinie będzie słychać silnik. Są to właściwie jedyne momenty, kiedy można go wyraźnie usłyszeć, ponieważ w czasie spokojnej jazdy prawie go nie słychać, i to nawet po rozruchu w czasie niskich temperatur na zewnątrz.

Jak wiadomo BMW słyną ze świetnego prowadzenia. Seria 5 wcale nie jest wyjątkiem. W czasie dynamicznej jazdy krętą drogą nie czuć jej sporej masy. Napęd 4×4 zapewnia zupełnie wzorową trakcję i to nawet na śliskiej drodze. Ciekawostką jest fakt, że znakomite zachowanie w zakrętach nie jest okupione brakiem komfortu. A nawet, seria 5, szczególnie na seryjnych 17-calowych kołach, może zadziwić tym jak dobrze radzi sobie z rozmaitymi nierównościami, nie hałasując przy tym wcale.

Poważna waga tego auta nie przeszkadza w oferowaniu świetnych osiągów i pewnego prowadzenia.

Jak wygląda sprawa zużycia paliwa?

Tutaj czeka nas największe chyba zaskoczenie… BMW w czasie kilkunastostopniowych mrozów, w trasie zużyło jedynie 4,4 l na 100 km. W czasie dynamiczniejszej jazdy spalanie wzrosło do 5 l/100 km, natomiast na autostradzie na każde 100 km samochód spala 6,4 l. Mimo tego, to nadal bardzo dobre rezultaty. W przypadku tego auta nawet cena – 204 tysiące zł. nie jest wadą, bowiem konkurencja (Mercedes i Audi), bardziej paliwożerni kosztują nawet o 35- 45 tys. więcej od opisywanego BMW xDrive.

Podsumowując: samochód ten zapewnia bardzo dobre osiągi, świetne wyciszenie, znakomicie się prowadzi, wręcz rekordowo niskie zapotrzebowanie na paliwo , mnóstwo dodatków i bogate wyposażenie. Minusem jest cena, która mimo wszystko jest dość wysoka oraz konieczność dopłacenia za możliwość składania tylnej kanapy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tapicerka samochodowa
Tapicerka samochodowa – renowacja i wymiana

Tapicerka samochodowa i karoseria – to dwa pierwsze elementy samochodu, które przyciągają wzrok. Nie stanowi tajemnicy, że im samochód bardziej...

Zamknij