BMW 520 GT

BMW to marka znana z produkowania aut o charakterze sportowych jednocześnie będących luksusowymi limuzynami. Postaram się przedstawić wam dzisiaj jeden z modeli uznawanych za bardzo luksusowy. Jest to BMW 520 GT.

Ogólna stylistyka tego modelu jest bardzo tradycyjna i nawiązuje do wcześniejszych projektów BMW. Moim zdaniem, bardzo ciekawie wygląda brak ramek na około drzwi. Właśnie ten zabieg stylistyczny odróżnia wersję GT od zwykłej piątki. Generalnie wygląd auta nie wyróżnia się za bardzo spośród innych modeli. Jest większy, ma duże bo 18-calowe alufelgi i wygląda bardzo nowocześnie.

Wewnątrz znajdziemy same luksusy. Nie znajdziemy tam żadnych niedociągnięć. Wszystko idealnie do siebie pasuje a użyte materiały są najwyższej jakości. Siedzenia są duże i wygodne dlatego każdy znajdzie idealną pozycję dla siebie nawet podczas dalekich podróży. Co więcej, tylne siedzenia również są ogrzewane oraz posiadają duże możliwości regulacji oparcia. Z tyłu jest również dużo miejsca na nogi co tylko poprawia komfort jazdy.

Wersja GT jest bardziej funkcjonalna od zwykłej piątki. Znajdziemy w niej kilka całkiem sporych schowków. Ciekawe rozwiązanie znajdziemy w bagażniku, a raczej w mechanizmie otwierania go. GT jest liftbackiem i dzięki temu klapa elektrycznie otwiera się razem z szybą przez co możemy w pełni wykorzystać przestrzeń bagażową. Można też ręcznie otworzyć samą klapę bez szyby. Bagażnik ma 440 litrów i może być powiększony do 590 co daje całkiem niezły wynik. Auto jest wyposażone w elektrycznie sterowany szyberdach. Po zmroku pasażerowie docenią doskonale przemyślane oświetlenie wnętrza.

Świetnie pracujące i doskonale tłumiące nierówności na drodze zawieszenie idealnie sprawdza się w trasie. Samochód pewnie się prowadzi i łatwo pokonuje dalekie odcinki. Kierowca odczuwa dużą przyjemność z kierowania tym pojazdem.

Co do silnika, jest to jednostka o pojemności 2.0l i generuje moc 184 KM. Jest napędzany ropą naftową. Silnik ten dobrze radzi sobie z dość ciężkim autem oraz zapewnia ekonomiczną jazdę i ponadprzeciętne osiągi.

Wnętrze kabiny pasażerskiej jest bardzo dobrze wyciszone co pozwala na spokojną konwersację pasażerów bez konieczności podnoszenia głosu. Sprawdza się to w przypadku rodzin z dziećmi, które często zasypiają w samochodzie.

Co można powiedzieć na temat spalania BMW 520 GT?

Na trasie raczej nie spali więcej paliwa niż 7 litrów na każde sto kilometrów. Oczywiście podczas umiarkowanej jazdy. W mieście będziemy potrzebować około dziewięciu litrów. Można jednak łatwo zaoszczędzić jeszcze jeden litr paliwa. Tak więc napełniając bak do pełna z łatwością pokonamy około 1000 kilometrów za jednym razem.

Jak większość aut niemieckiego producenta, wersja GT ma napęd na tylną oś. Latem nie ma sobie równych jednak zimą trzeba być bardziej ostrożnym. Może być on problematyczny zwłaszcza podczas ruszania po zaśnieżonej drodze lub pod górę. Kierowca musi liczyć się z możliwością pojawienia się problemu z rozruchem pojazdu nawet po użyciu wielu wspomagaczy zainstalowanych w aucie.

BMW 520 GT jest autem drogim. Tu nie ma co się oszukiwać, raczej nie jest powszechnie dostępny. Średni koszt z całkiem niezłym wyposażeniem to około 300 tysięcy złotych. W cenie znajdziemy takie luksusy jak nawigację Proffesional, elektrycznie sterowane fotele z tyłu, panoramiczny szklany dach i wiele, wiele innych udogodnień. Auto jest więc warte swojej ceny. Zwłaszcza, że na jak tak drogi pojazd jest ekonomiczne i nie wymaga wielkich nakładów finansowych w eksploatowaniu.

Fragment materiału z TVN Turbo:

Zdjęcie przedstawia BMW 535i również z serii 5 i zostało zaczerpnięte z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_535i_GT_%28F07%29_Scheinwerfer_20101016.jpg

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tapicerka samochodowa
Tapicerka samochodowa – renowacja i wymiana

Tapicerka samochodowa i karoseria – to dwa pierwsze elementy samochodu, które przyciągają wzrok. Nie stanowi tajemnicy, że im samochód bardziej...

Zamknij